Ovocné nápoje, jde to i zdravě, bez Éček, umělých sladidel a balení do PET láhví

Ladislav Květnic 29.01.2012 | 10:59 Vše ostatní

697.jpg

Severofrukt a.s. Trávčice je zejména na severu Čech proslulý podnik již od svého založení v roce 1971. Na současnost této firmy jsme se zeptali vedoucího obchodu pana Václava Pergera. 


Pane Perger, řekněte našim čtenářům stručně něco o Vaší firmě

SEVEROFRUKT, akciová společnost, byla založena jako nástupnická organizace původního společného zemědělského podniku fungujícího od roku 1971. Hospodaří bez přerušení od svého založení, nyní již jako soukromá, česká firma. Hlavními podnikatelskými aktivitami jsou výroba sušené zeleniny a ovoce, ovocných koncentrátů a sterilované zeleniny. A to přednostně z produkce českých zemědělských podniků především z oblasti známé jako Zahrada Čech, z Polabí. Severofrukt má okolo padesáti stálých zaměstnanců, v době sezóny ale jejich počet roste až na 120 .

Dříve tedy Severofrukt zpracovával především výpěstky zeleniny okolních zemědělských podniků. Říkáte, že dnes je to podobné, došlo ale po privatizaci v roce 1993 k nějakým základním změnám zaměření firmy ?

Na rozdíl od doby, kdy produkce podniku byla odbytována, dnes se musíme o její uplatnění na volném trhu postarat sami a to jak v Česku, tak v zahraničí. Pomáháme tak vlastně místním zemědělským podnikům s prodejem jejich výpěstků, aniž by si musely tyto podniky vytvářet samostatná oddělení prodeje a zejména prodeje zahraničního.

Znamená to, že Vaše produkce je směrována i do zahraničí a kam ?

Jistě, český trh je malý a bez uplatnění našich produktů na zahraničních trzích bychom naše výrobní kapacity nevyužili a to i když spolupracujeme především s velkými výrobci tuzemských potravin a nápojů, kteří naše výrobky přidávají do své produkce. Vyvážíme především do velkých evropských zemí a to docela úspěšně.

Jak je to s Vaší produkcí určené pro koncové zákazníky na českém trhu ?

Jak jsem zmínil, soustřeďujeme se především na velké zákazníky, ale v loňském roce jsme začali testovat prodej našich výrobků také pro malospotřebitele. Zkoušeli jsme prodeje prostřednictvím přímého kontaktu na farmářských trzích, kde jsme nabízeli naše ovocné koncentráty a sušenou zeleninu v malých baleních. Ohlas zákazníků byl příznivý a tak letos v těchto aktivitách hodláme pokračovat ( viz. také hodnocení našich produktů z farmářských trhů jako vítěze testů v článku z MF DNES ze dne 21.6.2011 k přečtení ZDE : http://www.severofrukt.cz/PrilohyEditor/110621-mfdnes-nejlepsi-vyrobek-farmarskych-trhu.pdf ).

Znamená to, že se pokusíte proniknout na retailový trh prostřednictvím potravinářských řetězců ?

Obávám se, že tudy cesta nevede. Vaši čtenáři asi ze sdělovacích prostředků vědí, že tlak řetězců na ceny dodavatelů a tím zprostředkovaně i na kvalitu jejich produkce je enormní a ekonomické výsledky takových obchodních vztahů pro dodavatele řetězcům jsou obvykle " o ničem ".

Naše marketingová strategie obecně je založena na nekompromisním dodržování kvality produkce, máme vlastní testovací laboratoř , která kontroluje proces výroby od začátku až do konce. Zároveň také usilujeme o získání cenných certifikátů potvrzujících kvalitu našich produktů. Jde zejména o celosvětově akceptované certifikáty HACCP , v loňském roce jsme získali rovněž KOSHER CERTIFIKÁT, který nám otevřel cestu k nejnáročnější odběratelské klientele. Některé naše produkty získaly ocenění KLASA a regionální ocenění.

Které produkty určené přímo maloobchodům jsou tedy nejúspěšnější a jakými kanály je budete dostávat na trh ?

Zejména jsou to ovocné koncentráty, které jsme se rozhodli distribuovat prostřednictvím firmy Country Life , která se zaměřuje na prodej kvalitních českých potravin a to i prostřednictvím svého e-shopu ( www.countrylife.cz  ).

Zájemci si tak mohou objednat například naše ovocné koncentráty, které vynikají zejména kvalitou danou jak certifikovaným výrobním procesem, tak absolutním nepoužíváním neblaze pověstných Éček a umělých sladidel.Na slovenském trhu spolupracujeme s firmou KON-RAD s.r.o, která nás také zastupovala na nedávné potravinářské výstavě Danubius Gastro v Bratislavě ( www.kon-rad.sk  ).

Blíží se období, kdy budeme muset zase dbát více na náš pitný režim, které produkty byste tedy zejména doporučil ?


Pro běžného zájemce o kvalitní nápoje to jsou tři ovocné koncentráty, které po doplnění o kvalitní vodu poskytnou  maminkám dbajícím o zdravou výživu svých dětí, ale vlastně celým rodinám přírodní nápoje plné vitamínů během celého dne. Lze je pořídit i prostřednictvím e-shopu ZDE :


Koncentrát jablečný 750 ml

http://www.countrylife.cz/koncentrat-jablecny-750ml-severofrukt#popis

Koncentrát jablkovišňový 750 ml

http://www.countrylife.cz/koncentrat-jablkovisnovy-750ml-severofrukt

Koncentrát jablkohruškový

http://www.countrylife.cz/koncentrat-jablkohruskovy-750ml-severofrukt  

Děkuji za rozhovor

www.severofrukt.cz

 
Receptář prima nápadů +420 605 55 35 35

WEB provozuje výrobce TV Receptáře prima nápadů

Friendly Production s.r.o., Na stráži 11,

180 00 Praha 8 - Libeň

www.friendly-production.cz

receptar@friendly-production.cz

Hobby portál Telereceptář

Doprovází televizní hobby

pořady

info@telereceptar.cz

Profil na Facebooku 

Profil na Twitteru

Ceník inzerce na tomto webu

Friendly Production s.r.o., Na stráži 11

180 00 Praha 8 - Libeň

Ceník inzerce v PDF ke stažení ZDE

Objednávky přijímáme na

inzerce@telereceptar.cz